Fraktpolicy
Följande villkor gäller om du gör en beställning via La Salopette ® Dessa villkor har utformats så att berörda parter är fullt medvetna om de regler som styr transaktionen och att den sker i ett klimat som är lämpligt för alla.
Våra leveranspriser för Frankrike 🇫🇷:
Standardleverans - 7–10 arbetsdagar (0 €)
Colissimo-leverans - 2 till 3 arbetsdagar (3,90 €)
Leverans med Mondial Relay - 2 till 3 arbetsdagar (1,90 €)
1. Allmän information
Vi strävar efter att kontinuerligt uppdatera vårt lager, men ibland upplever vi avvikelser som leder till att vissa förvalda produkter är slut i lager. När denna typ av situation uppstår erbjuder vi dig antingen en senare leverans eller möjligheten att göra andra köp baserat på en kupong som vi kommer att göra tillgänglig för dig.
2. Fraktkostnader
Fraktkostnader betalas när du betalar din faktura i kassan. Vi debiterar baserat på flera parametrar, inklusive vikt, mått och leveransplats.
3. Returer
Du kan läsa vår retur- och återbetalningspolicy via länken längst ner på sidan för allt som rör returer till oss.
4. Leveransvillkor
Om din beställning är avsedd för en plats utanför landet är leveranstiden i vissa fall 7 till 11 arbetsdagar . Denna tid beror både på dina leveranskrav och tillgängligheten av de varor du har valt.
Leveranstid
När betalningen är gjord har vi två arbetsdagar på oss att behandla din beställning. Under denna tid har du möjlighet att ändra leveransplats, modell eller storlek om du vill, inom 24 timmar.
Leveranser sker från våra lager som vi har kontakt med under kontorstid alla arbetsdagar, förutom nationella helgdagar.
På La Salopette® skickar vi ditt paket inom 1 till 3 arbetsdagar när du har betalat din beställning. Det är också viktigt att inte förväxla frakt med leverans . I själva verket är frakt processen att skicka ditt paket, medan leverans är processen att transportera din beställning till den överenskomna mottagningsplatsen.
Det är därför det i värsta fall kan ta upp till 2–3 veckor innan du får ditt paket. Det vill säga 2 arbetsdagar för att behandla din beställning, 1–3 arbetsdagar för att skicka varorna och 1 vecka för att slutföra leveransen. Denna situation återspeglar onormalt långsam leverans.
La Salopette® vill påpeka att om du inte mottagit din beställning inom 14 dagar efter utcheckningen åtar sig La Salopette® att återbetala din beställning i sin helhet .
Därför erbjuder vi andra alternativ för att du ska bli nöjd. Vi kan täcka kostnaden för att returnera ditt paket, eller så kan du istället få en kupong värd mer än din ursprungliga faktura. Sannolikheten för att denna typ av situation ska inträffa är praktiskt taget noll, men La Salopettes team är framåtblickande, så vi har valt att informera dig om vår policy för att lösa sådana fall.
Om det har gått 5 veckor sedan du mottog din orderbekräftelse via e-post har du därför två alternativ. Du kan antingen skicka ett svar på e-postmeddelandet du fick eller lämna ett e-postmeddelande till oss via e-postadressen kontakt@la-salopette.fr .
För att säkerställa att din begäran behandlas snabbt, vänligen hänvisa till din e-postadress enligt följande:
- Ditt ordernummer;
- E-postadressen som din beställning innehåller;
- Ditt för- och efternamn;
- Detaljerna, även ofullständiga, i din beställning;
- Datumet då beställningen görs.
När du skickar ett e-postmeddelande till oss contact@la-salopette.fr , rekommenderar vi ”Leveranstid - Numret som motsvarar din beställning” i ämnesraden illustrerat enligt följande ” Leveranstid - LS+5 siffror ”.
Inom maximalt tjugofyra arbetstimmar kommer du att få ett svar från vårt specialistteam, vilket ger dem tid att behandla din begäran.
4.4 Ändring av leveransadress
Om du vill ändra din leveransplats är vi villiga att tillgodose din begäran så länge du meddelar oss innan leverans.
4.5 Frakt via postbox
För närvarande på La Salopette® , vi kommer endast att använda posttjänster för leveranser till postboxadresser eftersom vi ännu inte har några tjänster tilldelade för denna typ av leverans.
4.6 Leveransadresser till militära myndigheter
USPS är den metod vi använder för att leverera den här typen av tjänst. Denna tjänst är dock inte tillgänglig via våra budtjänster.
4.7 Slut i lager
När en vara du beställt inte längre finns tillgänglig i vårt lager erbjuder vi dig ett val. Du har möjlighet att välja en senare leverans eller köpa ytterligare produkter, vars belopp naturligtvis kommer att vara högre än värdet på den slutsålda varan.
4.8 Överskridande av leveranstiden
Om vi överskrider den avtalade leveranstiden ombeds du att skicka via e-postadressen contact@la-salopette.fr , en förfrågan som kommer att behandlas.
5. Spårning av aviseringar
När paketet skickas får du en spårningslänk som gör att du kan följa alla transportsteg tack vare uppdateringar från transportören.
6. Paket som skadats under transport
Om du upptäcker några skador under transporten vid mottagandet rekommenderar vi att du avvisar paketet och kontaktar vår kundtjänst. Om paketet däremot mottogs i din frånvaro, vänligen kontakta oss via e-postadressen contact@la-salopette.fr , kundtjänstavdelningen hos Salopetten® .
7. Tullar och skatter
7.1 Moms
Som anges i La Salopette® , vi tillämpar moms direkt på priset på varorna när du gör din beställning hos oss.
7.2 Importtullar och skatter
Importtullar och skatter är specifika för varje destinationsland. La Salopette® , vi uppmanar dig att vara medveten om alla kostnader som leveransen av ditt paket kan medföra innan du gör någon beställning. Om du trots allt inte betalar dem kommer paketet att returneras till oss. Salopetten® Därefter drar vi av returfraktkostnaderna från orderbeloppet och återbetalar dig resterande belopp. Utgående fraktkostnader återbetalas dock inte.
8. Avbokningar
Om du vill avbryta din beställning kommer vi att bevilja din begäran så länge paketet inte har skickats. En eventuell avbokningsförfrågan som görs efter denna period måste dock följa återbetalningspolicyn, som vi uppmanar dig att läsa längst ner på sidan.
9. Försäkring
Vid förlust eller skada på ditt paket täcker vår försäkring kostnaderna upp till det belopp som transportören deklarerat. Vi beaktar dock endast förlusten baserat på bekräftelse från posttjänsten och inte på ett enkelt kundkrav. Denna åtgärd är resultatet av ett flertal fall av förtroendebrott som registrerats av vissa opålitliga kunder till vilka Salopetten® redan har hanterat. Dessutom kommer vi att göra allt vi kan för att tillfredsställa dig så gott vi kan. Vi kommer att täcka kostnaderna i samband med transporten av de varor som vi returnerar till dig i enlighet med din beställning. Du kan istället också få en kupong med ett högre värde än din ursprungliga faktura.
9.1 Process för paket som skadats under transport
Om din produkt skadas under frakten kan du få pengarna tillbaka eller en ersättningsprodukt. Alla våra villkor beskrivs i retur- och återbetalningspolicyn, som du kan läsa längst ner på sidan.
9.2 Process för paket som förlorats under transport
När vi får bekräftelse på förlust från posttjänsten kommer vi att göra allt vi kan för att Salopetten® för att kunna tillfredsställa dig på bästa sätt. Vi täcker kostnaderna för transporten av de varor som vi returnerar till dig i enlighet med din beställning. Du kan istället få en kupong med ett högre värde än din ursprungliga faktura.
10. Kundtjänst
Du kan få all information om vår kundtjänst genom att kontakta oss via e-postadressen contact@la-salopette.fr.