En ce moment, La Salopette offre la livraison

Fraktpolicy

Följande villkor kommer att valideras om du gör en beställning via La Salopette ® Dessa villkor har utformats så att berörda parter är fullt medvetna om de regler som styr transaktionen och att den sker i ett klimat som passar alla.

1. allmän

Vi strävar efter att kontinuerligt uppdatera vårt lager, men ibland upplever vi avvikelser som leder till att vissa tidigare valda produkter är slut i lager. När denna typ av situation uppstår erbjuder vi dig antingen en senare leverans eller möjligheten att göra andra köp på basis av en kupong som vi kommer att göra tillgänglig för dig.

2. Fraktkostnader

Fraktkostnad betalas vid avräkning av faktura i kassan. Vi fakturerar dem med hänsyn till flera parametrar inklusive vikt, mått och leveransplats.

3. Returer

Du kan se vår retur- och återbetalningspolicy via länken längst ner på sidan för allt som rör returer hos oss.

4. Leveransvillkor

Om din beställning är avsedd för en plats utanför landet är leveranstiden generellt 4 dagar men kan i vissa fall gå upp till tjugo. Denna tid beror på både dina leveranskrav och utbudet av de artiklar du har valt.

leveranstid

När betalningen är gjord reserverar vi två arbetsdagar för att behandla din beställning. Under denna tid har du möjlighet att under 24 timmar byta leveransplats om du så önskar.

Försändelser sker från våra lagerplatser med vilka vi motsvarar kontorstid varje arbetsdag, förutom nationella helgdagar.

På La Salopette®, när du har betalat för din beställning, skickar vi ditt paket inom max 5 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock uppgå till fyra veckor i dessa svåra tider.

Dessutom är det viktigt att inte blanda ihop frakt och leverans. I verkligheten är utskick den operation under vilken vi skickar ditt paket medan leverans utgör transporten av din beställning till den överenskomna mottagningsplatsen.

Det är därför det kan ta upp till 5 veckor att få ditt paket. Det vill säga 2 dagar för att behandla din beställning, 5 arbetsdagar för att skicka varorna och 4 veckor för att göra leveransen.

La Salopette® vill påpeka att 5 veckor är den maximala tiden som en mottagning kan ta. Utöver de 5 veckorna är det viktigaste för oss att du är nöjd.

För detta erbjuder vi dig andra möjligheter att hålla dig nöjd. Vi kan täcka kostnaden för att returnera ditt paket, eller istället kan du kvalificera dig för en kupong för ett högre värde än din ursprungliga faktura. Sannolikheten att se denna typ av situation inträffa är nästan noll, men La Salopettes team är framsynt och vi har valt att informera dig om policyn för att lösa dessa fall.

Därför, om det har gått 5 veckor sedan mottagandet av din orderbekräftelse via e-post, har du två alternativ. Du kan antingen skicka ett svar på det mottagna mejlet eller lämna ett mejl till oss via e-postadressen  kontakt@la-salopette.fr .

Dessutom, för att dra nytta av en snabb behandling av din förfrågan, vänligen hänvisa till din e-post enligt följande:

  • Ditt beställningsnummer;
  • E-postadressen för din beställning;
  • Ditt för- och efternamn;
  • Detaljerna, även ofullständiga, för din beställning;
  • Datum beställningen bär.

När du skickar ett mejl till oss via contact@la-salopette.fr , vi rekommenderar "Leveranstid - Antalet som motsvarar din beställning" i ämnet som illustreras enligt följande "Leveranstid - 125698".

Efter högst tjugofyra arbetstimmar får du svar från vårt team som är specialiserat på frågan, tidpunkten för dem att behandla din förfrågan.

4.4 Ändring av leveransadress

Om du vill ändra leveransplats är vi redo att acceptera din begäran så länge du manifesterar dig innan du skickar.

4.5 Frakt med postbox

För närvarande kl  La Salopette® kommer vi endast att använda posttjänsterna för försändelser till postboxadresser eftersom vi ännu inte har tjänster tilldelade denna typ av leverans.

4.6 Leverans till militära adresser

USPS är det sätt vi använder för att utföra denna typ av leverans. Denna tjänst är dock inte tillgänglig i budtjänster hos oss.

4.7 Slut i lager

När en av de beställda artiklarna inte längre finns i våra förvaringsutrymmen erbjuder vi dig valet. Du kommer att ha möjlighet att välja antingen en senare leverans eller att köpa andra produkter, vars belopp naturligtvis kommer att vara högre än värdet på varan som inte finns i lager.

4.8 Överskridande av leveranstiden

Om vi ​​överskrider den avtalade leveranstiden ombeds du skicka via e-postadressen contact@la-salopette.fr , en förfrågan som kommer att behandlas.

5. Aviseringsuppföljning

När paketet har skickats skickas en spårningslänk till dig så att du kan följa transportens alla stadier tack vare transportörens uppdateringar.

6. Paket skadade under transport

Om du vid mottagandet upptäcker någon skada som har uppstått under transporten rekommenderar vi att du avvisar paketet och kontaktar oss via vår kundtjänst. Om mottagandet däremot genomförts i din frånvaro ombeds du kontakta via elektronisk låda contact@la-salopette.fr , kundtjänstavdelningen för  Salopette® .

7. Tullar och skatter

7.1 Omsättningsskatt

Som anges vid  La Salopette® , tillämpar vi moms direkt på priset på varorna när du gör din beställning hos oss.

7.2 Importtullar och skatter

Importtullar och skatter är specifika för varje destinationsland. PÅ La Salopette® , vi uppmuntrar dig att känna till alla kostnader som leveransen av ditt paket sannolikt kommer att generera innan du gör en beställning. Om du trots allt inte betalar returneras paketet till oss kl Overallen® Därefter drar vi av kostnaden för returtransporten från beställningsbeloppet och ersätter dig resten. Dessutom återbetalas inte avgångstransportkostnaderna.

8. Avbokningar

Om du vill avbryta din beställning kommer vi att acceptera din begäran så länge paketet inte har skickats. Men varje begäran om avbokning som uttrycks efter denna period måste följa återbetalningspolicyn som vi uppmanar dig att konsultera längst ned på sidan.

9. Försäkring

Vid förlust eller skada på ditt paket täcker vår försäkring kostnaderna upp till det belopp som transportören deklarerat. Vi betraktar dock förlusten endast på grundval av bekräftelse från posttjänsterna och inte på enkla klagomål från kunden. Denna åtgärd är resultatet av många rapporterade fall av förtroendebrott av vissa opålitliga kunder till vilka Overallen® redan har behandlat. Dessutom kommer vi att göra vårt bästa för att tillfredsställa dig så bra som möjligt. Vi står för kostnaderna för att transportera varorna som vi returnerar till dig i enlighet med din beställning. Du kan också istället vara berättigad till en kupong med ett högre värde än din ursprungliga faktura.

9.1 Process för paket som skadats under transport

I händelse av att din produkt skadas under transporten kan du få ersättning eller få en produkt istället. Alla våra villkor beskrivs i retur- och återbetalningspolicyn som vi inbjuder dig att läsa längst ned på sidan.

9.2 Process för paket som förlorats under transporten

När vi får bekräftelse på förlust från posten kommer vi att göra allt för att Overallen® för att i bästa fall tillfredsställa dig. Vi står för kostnaderna för att transportera varorna som vi returnerar till dig i enlighet med din beställning. Du kan också istället vara berättigad till en kupong med ett högre värde än din ursprungliga faktura.

10. Kundtjänst

Du kan få all information om vår kundtjänst genom att kontakta oss via e-postadressen contact@la-salopette.fr.